piątek, 27 czerwca 2014

SERNIK INACZEJ!!!!!

Kto nie lubi sernika na zimno no chyba nie ma takiej osoby ja też go lubię ale mój synek ma skazę białkowa więc muszę coś innego wyszukiwać. Znalazłam a że ostatnio coś robię z kaszy jaglanej wiec i teraz postanowiła coś  znaleść no i mam przepis  ciasto też wyszło chociaż i tak musiałam je trochę zmodyfikować i przy następnej okazji będzie jeszcze ulepszane.

A oto przepis: moja tortownica ma średnicę 26cm

- 2 szkl kaszy jaglanej ( ja zmiejszę do jednej)

- 4 szkl mleka jak kaszy mniej to i mleka też (krowiego lub roślinnego ja dodałam sojowe waniliowe)

- 800 ml jogurtu greckiego lub bałkańskiego  (u mnie była śmietanka sojowa)

- łyżka ekstraktu z wanilii lub cukru waniliowego

- nieco więcej niż pół szkl cukru lub kilka łyżek syropu z agawy, trzeba próbować masy czy wystarczająco słodka

-  6 czubatych łyżeczek żelatyny

- 1/3 szl wrzącej wody

na spód jak kto woli mogą to być płatki migdałowe, biszkopciki, herbatniki  albo bez niczego

na górę:

- 2 galaretki truskawkowe

- truskawki do położenia

Wykonanie:

Kasze wsypać do rozgrzanego garnka lub na patelnie. Podgrzać chwilę mieszając.Przepłukać kilka razy wodą na sicie i przelać wrzątkiem. Dzięki temu straci goryczkę. Zalać w garnku mlekiem i gotować mieszając az wchłonie cały płyn i będzie miękka (ok 20 minut). Przestudzić lekko dodać pozostałe składniki oprócz żelatyny. Zblendować całość porządnie na gładki krem. Przestudzoną żelatynę lać cienką strużką ubijając masę mikserem. Przygotować tortownicę, wlać masę na wierzch ułożyć  przekrojone na pół truskawki lekko je wciskając do środka, wstawić do lodówki. Galaretki rozpuścić zmniejszając ilość wody o szklankę. Kiedy zacznie tężeć wylać na ciasto i pozostawić w lodówce  do całkowitego stężenia. Smacznego !!!

IMG_0036

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachecam do kometowania :)

WAKACJE !!!!

NARESZCIE !!!!! Rok szkolny się skończył jupi jupi mogę odpocząć od codziennego prowadzania syna do szkoły 😜 Bo o wa...